Vesti o saobraćajnim nezgodama u Novom Sadu su svakodnevica. Prema podacima Gradske uprave za saobraćaj i puteve, kao najčešći uzrok javlja se ljudski faktor.
Član 146. stav 2, tačka 3. ZOBS-a:
'trepćuće zeleno svetlo - dozvoljen prolaz i nagoveštaj da će se uskoro uključiti crveno svetlo.'
U pravu si, sve ovo je pitanje vaspitanja i nepoštovanja saobraćajnih zakona kod brbana koji misle da je bog saobraćaja lično njih blagoslovio.
Prave iste one kao i kad voze bicikl ili idu peske. 1001 put ponavljam, to je stvar vaspitanja i postovanja saobracajnih zakona, a ne stvar prevoznog sredstva. Debil je uvek debil, a najgori su oni debili u fazonu "sad malo ja, sad je moj red". Nista nije vase, samo ste ucesnici koji ne umeju da ispune saobracajne obaveze, ali bi da melju o nekim pravima. Ne, nemas prava ako ne ispunjavas obaveze, to je kao da zelis pravo da registrujes neki truo auto kojim ces ubiti nekoga prvi put kad kocnice otkazu. Oces da te vidim kad protivzakonito uletis na trepcuce zeleno bajsom preko pesackog? Sidji sa bajsa i nosi prsluk. Oces da trazis prava kada noge polete jer pretrcavas na crveno ili prelazis 10 metara pre pesackog jer te bas briga da uradis propisno? Oces traziti prava kada ti odvalim auto jer si nervozni brban i usao u raskrsnicu iz trake za pravo ne bi li skrenuo levo jer ti se ne ceka? Terajte se bre, naucite prvo da nije blam biti normalan i postovati zakone, pa necemo raspravljati ovde koje prevozno sredstvo od tebe pravi veceg bolida.
Ibrodirka nas, mislim da si pomesao gradsku sredinu s autoputem. U gradu nema ko gde da se sklanja. Postoji ogranicenje 50, cesto i manje, i guzve su vecinom na bulevarima stalno velike, da se prestrojis na vreme i vozis trakom koja ce te na kraju odvesti na skretanje koje ti treba.
Niko se ne sklanja iz leve trake da propusti vozilo ako je u mogucnosti, nazalost vidjao sam i instruktore da prednjace u nepoznavanju tog pravila mozda im lakse tako al to nije onda skola vec losa praksa! Zabode se u levoj traci i vozi dokle hoce i kako hoce! Morate se pomaknuti da propustite brze vozilo! Isto kao i voznja okolo u kruznom toku!
Obožavam Limance! Naročito one sa Limana III. Čim vide 4 trake (saobraćajne) a oni - trk. Sa sve štapom. A tek edukativni program!! Jedva da su prohodali, a roditelji, bake i dede preko one gore pomenute 4 trake.
Pored Limanaca još obožavam i one koji "znaju kuda idu" - pa njima uopšte ne treba žmigavac!! A takvih, da im ne dam neko "pogrdno" ime, ko na simpozijumu budala.
Doslo je, nazalost, takvo vrijeme da su nam generacije djece sve gore i gore, u svakom smislu te rijeci. Roditelji su neodgovorni, djeca razmazena, nezainteresovana itd. Roditelji od auto skola i instruktora ocekuju da za 40 casova urade sve ono sto oni nisu za 18 godina. Cast izuzetcima, ali stanje sa omladinom je iz godine u godinu sve gore. Saobracaj je i dobar kakav ce nam biti u godinama koje dolaze.
Menjali su zakon o saobracaju, poostrili kazne a rezultati nisu nista bolji. Bilans povredjenih i poginulih u saobracaju je i dalje veoma visok i zabrinjavajuc. Sta vrede zakoni i propisi za bahate vozace koji misle da im he sve dozvoljeno, gde nema saobracajne kulture, gde se misli da se njima nece nista desiti dok ugrozavaju sebe i druge.
Ne vidim bas neki napredak u bliskoj buducnosti po tom pitanju, sve dok se neodgovorni vozaci i pesaci neosveste vec jednom da u saobracaju svi moraju da misle na sve ucesnike a ne samo na sebe.
Sve sto ste rekli,od reci do reci podrzavam.Napomenuo bih da je Novi Sad zadnjih 20 godina skoro pa duplo narastao,zaobilaznice i glavne saobracajnice su napravljene na periferiji a uze gradsko jezgro se naguzvava,pravi urbanisticki haos.Dalje,za poslednjih 10 godina se broj registrovanih automobila povecao u NS za oko 32 %,ovaj podatak je iznet na sastanku sa komisjom za urbanizam povodom parkinga na Podbari a to je rezultat nesposobnosti vlasti da zaustavi nekontrolisani uvoz krseva,mnogi koji imaju 6.000 eura kupe po 3 automobila po 2.000 eura a nemaju nijedno parkong mesto.Saobracajna kultura je opala,tolerancija takodje a broj stradalih biciklista je sasvim zadovoljavajuci s obzirom koliko ih ima i koliko su saobracajno nepismeni i nekulturni.Osnovni problem za bicikliste je nedostatak infrastrukture za njih,dakle biciklisticke staze svuda u buducnosti,one nisu siroke i svuda u Svetu postoje kao i obavezna saobracajna obuka za sve neregistrovane ucesnike u koje i oni spadaju kao kaznjavanje istih,nema vrdanja u stilu da nemaju para.U Novi sad dnevno dodje oko 30.000 ljudi tako da ne prihvatam da kao oni sa strane pojma nemaju o voznji u Novi Sad,moze da se desi da neko nije bio 20 godina pa dodje u ovaj saobracaj koji je sada slican kao u BGD pa se frapira.To je sve cena urbanizacije i razvoja grada pa svi moramo da se prilagodjavamo.Ovo govorim i u ime starijih u koje i sam spadam,moras biti svestan gde zivis u 21.veku.
Ukinuti uslovno zeleno svetlo. To je najveci idiotluk ikad. Ili je zeleno ili crveno. Svuda je tako u svetu. I to olaksava i pesacima i vozacima. I druga stvar, ukinuti da u isto vreme prolaze vozila pravo i da skrecu u levo. Treba staviti da samo u jednom pravcu moze da se krece. Ili pravo ili levo ili desno. I ne moze niko da kaze da mu je nesto tu bilo nejasno. Pogledajte u Sloveniji, Nemackoj itd.. svuda je tako regulisano
"Ključni problem kada je u pitanju bezbednost biciklista u saobraćaju jeste njihova ranjivost. Biciklisti su, pri slabijoj svetlosti, teško uočljivi što dodatno pogoršava njihovu bezbednost na mestima gde nema uređenih staza."
Ne može to biti "ključni problem", problem je uzrok nezgode. Biciklisti po tvrdnjama policije uzrokuju manje od 30% nezgoda, u šta policija ubraja i one gde padnu i povrede se bez kontakta sa drugim vozilom. Najveći broj nezgoda sa biciklistima nastaje po danu, u dobroj vidljivosti i to uglavnom zato što vozači ne propuštaju bicikliste na biciklističkom prelazu pre skretanja, jer se ne uvere dovoljno da li ima biciklista na stazi, pa se u gradu u kome ima 40.000 biciklista "iznenade da se pojavio biciklista". Ovo je najčešći uzrok nezgoda.
Vrlo kompleksna prica....psiho fizicko stanje,rasejanost i antologijsko ne znanje elementarnih radnji,plus,ekstremna bahatost bas takvih,koji blage veze nemaju sta cine,pa jos napadaju druge ucesnike....zapravo,preslikana slika svakodnevnih`zivota`na ovim prostorima,samo,sa`orudjem`u rukama!!?
Sve saobracajne dozvole koje su bile papurne,sve to treba ukinuti i ponovo na polagaje, kruzni tok, epska enigma za srbe, losi vozaci,lose uradjen kruzni tok, recepat za sudar, sviranje u naseljenom mestu,onda ovi sto voze po pravilima, semafori gde god stignes, pesaci ne znaju da imaju prednost pa cekaju kaficu ! U Ns kad ulazis,je kao u otvorenu ludnicu
Ns proJekovan za 80 kilo auta, ima ih sad preko 130 k ! Mora neko da napravi prekrsaj i nesmostreno, zandar na skuteru da krene na relaciji fjutoski put od centra i nazad,ima sveCki sto da bira koga da kazni, mobilni,pijas, puna linija, ma sta pozeli !
Po uzoru na saobraćajnu policiju svi vozači mogu da voze bez vezanog pojasa i da menjaju trake bez uključivanja pokazivača pravca.
Par puta sam pitao saobraćajce: "Zbog čega ne sankcionišete vozače koji ne daju žmigavac_"
odgovorili su mi da ne mogu da dokažu da vozač nije dao žmigavac i verovatno zbog toga i oni daju isti takav primer nama vozačima.
Pitam se kako onda dokazuju da neko nije vezao pojas jer dok vozač parkira vozilo može da veže pojas i da kaže da je bio vezan.
Ne znam u čemu je štos.
I,ao bih mnogo toga da dodam ali je ovo jedna od stvari koja mi stvarno bode oči.
Dosta komentarisemo kruzne tokove a znamo samo za ove sa 2 trake i 4 izlaza, tako da je jos i dobro. Ako nam naprave negde sa vise od 2 prstena i recimo 6 izlaza, necemo ga ni koristiti :)
Slažem se da biciklistička ne postoji u n sajma, ja sam išao u radnju bicikala koja se tamo nalazi i vozio putem. Kola su se isparkirala i zamalo me udarila gepekom. Generalno izbegavati tu ulicu biciklom.
Pre neki dan mi je na bulevaru Evrope stao čovek na pešačkom i naravno da je onaj u traci do ostao zbunjen što ljudi staju na pešački i uz skripu guma jedva je stao ispred mojih cevanica.
"U Francuskoj i Nemačkoj put kao uzročnik saobraćajne nezgode učestvuje sa 20% a kod nas samo sa 2% pitajmo se samo ko ima bolje i uređenije puteve." Shvatam da si hteo da sugerises da su nasi podaci lazni. Postoji i drugo realno tumacenje: ako oni sa tako dobrim putevima imaju i 20% udela puta, ja mogu samo da se zapitam koliko su stravicno losi nasi vozaci, kad mogu da nadmase i nase lose puteve procentualno, toliko cesto izazivaju nesrece.
Hej Bosanac polako...smiri se. Problem i jeste sto se vozikanjem u levoj traci usporava saobracaj. To ne treba da pise u zobsu i gde vec, to je odraz opste nekulture da se covek ponasa kao da je sam na ulici!
jedina greska koju svi prave je srbija.
dolazi na naplatu sluzbino propagiranje bahatosti koje traje od 90-ih a koja se ogleda i u saobracaju kod svih ucesnika.
bahati kreteni 90ih su sada dede ovim danasnjim kretenima.
ponovicu da je i ovo partizansko sabotiranje pridruzivanja eu
Vozači koji zamišljaju da imaju pravo da biraju kome će stati na pešačkom pa se ovde pale kako imaju prednost u odnosu na bicikle na biciklističkoj stazi. Ispred pešačkog si dužan da usporiš i propustiš SVAKOGA, bez obzira da li ide peške, biciklom ili na štulama.
Nezgode nastaju usled vise različitih uzorka i ne može se opredeliti da je samo jedan uzrok izazvao saobraćajnu nezgodu
U Francuskoj i Nemačkoj put kao uzročnik saobraćajne nezgode učestvuje sa 20% a kod nas samo sa 2% pitajmo se samo ko ima bolje i uređenije puteve. Saobraćajnice se ne održavaju, saobraćajni znaci i pravila na raskrskicama se postavljaju suprotno Pravilnicima o saobraćaju. Saobraćajnih ogledala nema nigde, vidljivost na raskrsnicama je ograničena, ne seće se šiblje. trava na bulevarima je rastinje i po metar visoko.
Pešaci i biciklisti su ranjiva grupa u saobraćaju, ali je njihov doprinos nastanku saobraćajnih nezgoda izvanredan. Za bicikliste i pešake izlgeda ne važi ono pravilo da se uvere da se za svaku radnju uvere da je mogu izvesti bezbedno i to njih u sekundi na kolovozu kada vozači ne mogu da ih očekuju niti predvide. Pešaci a i biciklisti, a posebno vozači električnih bicikala su osobe koje nemaju ispunjene psihovizičke sposobnosti ua učešće u saobraćaju. Električnim biciklima koji postižu velike brzine voze osobe sa preko 60 godina a nemaju ni vozačku dozvolu niti poznaju pravila saobraćaća i eto njih na putu taman pred automobil. Presecaju putanje sa kolovoza na ulicu i obratno i nikom ništa i eto nezgode
Potreban je temeljan i stalan rad na poboljšanju bezbednosti saobraćaja, a ovako se vođenjem statistike žrtava ništa ne postiže...
Rodjak kaze da u Londonu nema "uslovnog"-to i nama dosta pravi probleme,krenemo mi a krene i pesak i ko ce dokazati u kom trenutku je bilo njima crveno...Bolje ovako da ljudi prelaze,imamo puno biciklista koje moram da upozorim da se PREVISE ZALECU...Meni je covek uleteo u prednji bok jer je pokusao biciklom da prodje kroz narandzaste brojeve...Baka je usla na zeleno,prelazila i nije stigla pa je ostao taj prostor za njegovu avanturu.Kad me je ona prosla,ja sam krenuo normalno a ovaj isto kao oni vozaci sto prolecu na treptuce zeleno...
Ne može se "zakonom izregulisati" vaša izmišljotina koja nigde u Evropi ne postoji. Tamo gde je kružna raskrsnica posebno regulisana zakonom ovo je najčešće tako da se spoljašnja traka koristi za prvi i drugi izlaz osim ako je saobraćajnim znakovima regulisano drugačije. Kod nas nema posebnih odredbi u zakonu za ovaj tip raskrsnice te važe iste odredbe kao i na svakoj drugoj raskrsnici što znači da je dozvoljeno kruženje spoljašnjom trakom osim ako je znakovima regulisano drugačije, a neki kružni tokovi u Novom Sadu su zato dobili horizontalnu signalizaciju koja upravo signalizira da vozilo iz desne trake može nastaviti desno ili pravo čime se ovaj nedostatak u zakonu ispravlja.
Vaš je problem što je ili vas neko pogrešno naučio ili ste vi to tako sami izmislili da kružna raskrsnica služi da napravi saobraćajni kolaps time što će se saobraćaj iz svih pravaca i smerova a koji ne skreće odmah na prvi izlaz kompletan naterati u jednu, unutrašnju i samim time traku najmanje dužine. Zašto vi uporno propagirate takvu besmislicu je u stvari pravo pitanje, možda vas je neko uverio da ste upravo vi pametniji od svih saobraćajnih stručnjaka na celom evropskom kontinentu.
Sto se tice kruznih tokova... Veoma je jednostavno. Spoljašnja traka je za desno i pravo, unutrašnja traka je za pravo i levo. I ukoliko se to pravilo postuje niko nikog nece iseci. Ne moze biti jednostavnije. Kola u kruznom toku se ne zaustavljaju! Ukoliko u unutrašnjoj traci moras da stanes kako bi propustio nekog iz spoljašnje trake, onda taj neko ne zna da koristi kruzni tok.
Ja videla kako čovek ulazi u kružni tok i skreće U POGREŠNOM SMERU!
Čini mi se da je stariji čovek u pitanju. Uredno dao žmigavac, mora mu se priznati. Časna reč. Kružni tok na početku Telepa.
Isto to sam videla jednom i u CG, ali to je verovatno bilo zato što ga je mrzelo da ide okolo. Eto, mislim da je to, iako ne najčešća, a ono najgora greška u kružnom toku.
Meni su minusi na tvoj komentar zastrasujuci. Ljudi - spoljasnja traka (kad ih je dve) je iskljucivo za prvi izlaz, sve drugo obesmisljava i usporava kruzni tok, kako nekome to nije jasno? Zasto se ovo pravilo i zakonom ne izregulise?
Nerviraju me maloumnici koji misle da pesaci na zelenom treba da propustaju morona u automobilu samo zato sto se moronu zuri i misli posto je jaci, da pesaci treba da cekaju da on prvo prodje na svoje uslovno zeleno. Moroni, nemate kud da se zalecete, ako vam je crveno, onda OCEKUJETE da vidite pesaka na prelazu, nije on skocio, on je mirno cekao dok mu je bilo crveno, i mirno zakoracio kad mu se upalilo zeleno da predje.
Takodje treba da znaju da se spoljasnjom trakom vozi u slucaju da ides na prvi izlaz, a ne da se prave krugovi spoljasnjom trakom i pri tome smeta onima iz unutrasnje koji bi mogli normalno skrenuti da nije pametnjakovic u spoljasnjoj.
Aj sad malo o pesacima, kada im se upali zeleno svetlo kako kao muve bez glave krecu da prelaze ne obaziruci se na auto koje je vec u raskrnici pred samim pesackim u pokretu, umesto da propuste vozilo koje mahnito koci, ovi ga gledaju kao da je hteo namerno da ih izgazi. Ljudi budite strplivi, pustite auto koji je vec pred pesackim da prodje, udarice vas slucajno jer neko nece odreagovati na vreme, ne zuri vam se toliko...
Kada vec 021 pise o pravilima predlazem da objavite pravila saobracaja u kruznom toku. Ima zaista puno prekrsaja u kruznom toku jer vozaci ne znaju pravila. Osnovno krsenje pravila je sto vozaci iz unutrasnje trake u kruznom toku misle da imaju prednost u odnosu na vozace koji se krecu vanjskom trakom. Pravilo je da vozaci iz unutrasnju trake moraju sacekati da vozaci iz vanjske trake prodju. Npr. kada se vozi u pravolinijskim trakama vi morate sacekati da se traka oslobodi i da predjete u nju. Isto je i u kruznom toku.
Jos jednom molba 021 da objavi pravila voznje u kruznom toku. Hvala unapred!
Vec dve godine gledam kako ljudi u Janka Cmelika voze u suprotnom pravcu, a ulica je jednosmerna. Jedan je cak pokusao neki dan da se iz avijaticarske ukljuci na bulevar Evrope kod Majevice u suprotnom smeru, jer nije video da postoji samo ukljucenje desno, a da levo ne moze da se skrene
Zloupotrebljavaju signal za opasnost, zakrčuju desnu traku, ne znaju da koriste kružni tok, da se prestroje, jurcaju i ono što me najviše iritira je da ne drže odstojanje, pošto vozim auto sa manjim felnama, užim gumama i bez ABS-a, odstojanje koje držim nije mesto da se tu neko uvali, što su pojedini i saznali ali o trošku njihovog osiguranja. Takođe ne poštuju pravilo započinjanja radnje obilaženja i preticanja niti gledaju u retrovizore dovoljno. I to su neki naučili na teži način, dobro je što postoje kamere na pojedinim mestima. Uopšte vlada velika bahatost i sebičnost svako misli samo na svoju guzicu što za novosađane nije ograničeno samo na saobraćaja. A taksisti su najgori, nemam reči...
Najčešća greška koju Novosađani prave je što uopšte sedaju za volan. Ima i drugih grešaka, ima i drugih ali to je najčešća. Neki čak i ne greše al to su baš retki slučajevi, mogli su se videti ranije na Mišeluku a sad ih ima i po gradu
Vozim bezmalo tri decenije i uverena sam da je u većini slučajeva čovek odgovoran za nesreće. Danas me taxista vozi i svira čoveku koji vozi ispred njega, a čovek ispred samo poštuje znakove, jer stoji ograničenje brzine na 30 km/h kod socijalnog zbog suženja mesta za prolazak pešaka zbog izgradnje neke zgrade. Ja pitam taxistu što mu svira, kad je ograničenje 30? On kaže da je 50 km/h. Ne prati signalizaciju. A sve i da je ogranaičenje 50, a ovaj vozi 30, i dalje nije prekršio pravila.
Nedavanje zmigavca, lezanje na sireni, opsta netolerantnost. Treba uvesti sirenu koja moze da se upotrebi tri puta godisnje, pa ti onda vidi da li ces da se javljas zemari ili ces da sviras ovom ispred sto ne zna da pusti kvacilo....
Najčešća greška koju NS vozači prave je što uopšte voze.
Jer ovakav stepen izgubljenosti u vremenu i prostoru može se naći još eventualno u Zrenjaninu.
Da neko postavi kamere da snimaju izraze lica na kružnim tokovima, bilo bi luđe od onih fotki sa rollercoastera.
@Voznja
16.07.2021 • 17:37
...
"Vrhunac neznanja je voznja iskljucivo levom trakom po novosadskim bulevarima..."
////
Врхунац незнања је тај што ти не знаш да се у граду на булевару можеш возити било којој траком јер је ограничење у обе траке исто. Једино спора возила (читај: аутошколе,камиони,трактори и сл) морају да користе крајњу десну траку ако је има. Дакле у граду не постоји претицајна трака, не постоји "брза" трака ( шта год то било пошто тако нешто не постоји у ЗОБС-у) и можеш без проблема возити где год хоћеш докле год поштујеш ограничење и докле год не успораваш саораћај иза себе. Прелистај мало ЗОБС па ћеш научити нешто.
Svi nabrojani problemi u ostalim komentarima su prisutni, svi su u pravu i ne bih ponavljao. Ono sto hocu da kazem je da je sve to posledica, iskljucivo, nekaznjavanja te davanja negativnog primera ostalima. Dakle, kada pocne striktna primena propisa, pri cemu ce bahati i bezobrani sami sebe iskljuciti iz saobracaja jer drugacije ne umeju, saobracaj ce biti kulturan i bezbedan. Nazalist, ta zelja je utopijskog karaktera.
Стајање на семафору када се упали зелено светло. Стајање у раскрсници када се упали условно зелено за скретање лево. Недавање знака приликом скретања и промене траке. Престројавање на десет метара од раскрснице. Непознавање правила вожње у кружном току. Вожња ауто-путем 90 на сат у левој траци. Заузимање два паркинг места. Кочење приликом вожње узбрдо, уз Венац. Посебна категорија су "викенд возачи" када крену на Фрушку Гору. Они можда праве и највећи прекршај - возе са пешкиром око врата. Што се тиче возача из Кикинде, Зрењанина, Сомбора и сл., важи све наведено уз то да булеварима возе 30 на сат.
Слабо се сналазе у кружном току, лоше се престројавају, не дају жмигавце, не поштују ограничења нити стају на пешачком прелазу, знакове као да не виде, на семафору крећу један по један као бабе, лоше се паркирају или не знају да се паркирају па редовно огребу кола поред, стају са сва четири где год стигну, непрописно претичу бициклисте, не капирају шта је дирекционо лево светло, правило десне стране на раскрсницама где нема знакова је права Енигма за неке, куцају СМС и држе телефон на ушима док возе... Наравно нису сви такви, али много их је који а би требало одузети дозволу и послати поново на полагање
Prvi razlog je nekaznjavanje drugi je bahatost koji se resava kaznjavanjem treci je parkiranje u desnoj traci i cetvrti je stanje uma krezubog stanovnika ove varosi .
Mene nervira kad izbace iz brzine, jer su videli pola km ispred da im je crveno, pa uspore na 20, u jedinoj traci, koja ce se racvati na tri pred raskrsnicom. Ja iza njih necu ici pravo nego desno, meni jeste zeleno (uslovno), ali sam prinudjena i ja da iza debila idem 20 na sat jer je njemu crveno. Njemu se zabijem u gepek i verovatno je jedan od ovih sto se cude u komentarima ko mu se i zasto zabija. Bukvalno cu jednom poludeti i dati gas, pa nek me vode posle gde treba.
Ono što meni najviše smeta je ta zblanutost koja nastaje pojavom zelenog svetla na semaforu, prava enigma za većinu vozača. Zatim i kad shvate šta se dešava kreću brzinom krepane kokoške. Semafori na svakih sto metara i eto gužvi pa onda i "greške" nastaju, To svakako nisu greške nego bezobrazluk i bahatost.
Vrhunac neznanja je voznja iskljucivo levom trakom po novosadskim bulevarima i parkiranje pridoslica gde god stignu na sred puta. Da slucajno ne bi hodali duze od 10 metara.
"Najčešće faktore saobraćajnih nezgoda čine: pogrešno izvođenje radnji u saobraćaju od strane vozača, preduzimanje nepromišljenih radnji od strane vozača, propusti vozača zbog lošeg psihofizičkog stanja i rasejanosti,"
A vozači taman poverovali da su glavni uzrok tehnička ispravnost, tj" nedovoljno tečnosti za vetrobransko staklo, izgrebana hauba, drugačiji tapacirung zadnjih sedišta" i slične smicalice nastale u umovima kartel skog udruženja tehničkih pregleda i njihovih kupljenih satelita iz Komiteta i saobraćajnog fakulteta
Prekrsaji se dele na one nacinjene iz bahatosti i one nacinjene iz neznanja/nepaznje. Ove iz bahatosti (prekoracenje brzine, alkoholisanost i sl...) ne bih komentarisao, izmedju ostalog sto postoje u celom svetu takvi ljudi. Osvrnuo bih se na ove druge, a tu su: 1. I dalje ljudi ne umeju da koriste kruzne tokove, 2. Iako na skoro svim bulevarima kod semafora postoji zaustavna traka, odnosno prosirenje, prilikom skretanja u desno novosadjani moraju da udju u srednju traku, ako ne i u levu, 3. Trend je da narod zaglupljuje, za sta su krivi mnogi faktori, od politickih, ekonomskih, demografskih, kulturoloskih... a to dovodi do toga da svi misle da su u pravu i da znaju bolje od drugih.
Sve moguce, najpre genetske, kad su se rodili kao bahati krembili, potom greske u vaspitanju, jer su ih roditelji ucili i ohrabrivali da kroz zivot idu kao bahati krembili, i na kraju drustvene, jer i ovo drustvo ceni i nagradjuje bahatost i krembilizam. Upravo to danas imamo na svakom koraku, ukljucujuci i saobracaj, jer smo to gajili i podsticali.
Tri najčešća uzroka saobraćajnih nezgoda u Srbiji:
1. nabijanje u gepek vozila ispred sebe
2 nabijanje u gepek vozila ispred sebe
3. nabijanje u gepek vozila ispred sebe
U Sloveniji već više od 10 godina postoji radar koji ovo rešava.
Хе хе, ових дана ступио на снагу, још строжи преглед возила и наравно скупљи. Питам се да ли законодавци читају ове статистичке податке ? Према томе, требало би строжији лекарски преглед ВОЗАЧА, укључујући низ специјалиста, који су очигледно важнији од станице за технички преглед. Лекаре би требало повезати са несрећама и учесницима, у смислу лекарске одговорности. И тамо инсталирати видео надзор и снимак прегледа чувати !
Kao vozač auta i kao pešak, najviše mrzim uslovno desno koje se uvek uključi kada i pešacima zeleno.
I redovno viđam scene gde vozila koče u poslednjem momentu jer su pešaci krenuli...
Dok vozim, ne volim što se ne drži odstojanje.. blokiranje traka sa 4 žmigavca gde god i mnogo toga...
Najveca greska je sto sedaju za volan i misle da je automobil igracka!
Kad im je uslovno zeleno,misle da samo oni imaju prednost,ko sisa pesake i bicikliste.
Vozac sa burekom u ruci je isto opasan kao i vozac sa telefonom.
Treba nam vise kamera i da neko prati a ne da se koriste samo kad se nesto desi.
I treba nam dosta policije u civilu,pa kad krenu kazne videcete kako su svi fini
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Koje greške novosadski vozači najčešće prave?
Marko Lazić
marko.lazic@021.rs
Novi Sad
•16.07.2021.
•15:48 > 16:20
Komentari 75
siče
Vlada
Član 146. stav 2, tačka 3. ZOBS-a:
'trepćuće zeleno svetlo - dozvoljen prolaz i nagoveštaj da će se uskoro uključiti crveno svetlo.'
U pravu si, sve ovo je pitanje vaspitanja i nepoštovanja saobraćajnih zakona kod brbana koji misle da je bog saobraćaja lično njih blagoslovio.
sasa
Tja
@Ibro
Ibro
Maxa
Pored Limanaca još obožavam i one koji "znaju kuda idu" - pa njima uopšte ne treba žmigavac!! A takvih, da im ne dam neko "pogrdno" ime, ko na simpozijumu budala.
Stari
Zašto 90% vas ne propušta vozilo koje radi polukružno iako je u prednosti?
Toliko o obuci i auto školama!
Samo bahato
/
tek bi na njima pravili .ranja
samo eu pridruzivanje bi vas dovelo u red
NScentar
Ne vidim bas neki napredak u bliskoj buducnosti po tom pitanju, sve dok se neodgovorni vozaci i pesaci neosveste vec jednom da u saobracaju svi moraju da misle na sve ucesnike a ne samo na sebe.
/
i ne preko crvenog svetla na semaforu.
G pen
Podbarac Original
Shorty
Cole
Spora
:/
Nije svuda tako u svetu.
Na primer, u SAD ne postoji uslovno zeleno, ali se podrazumeva da moze da se skrene desno iako je crveno, ukoliko za to postoje uslovi.
Defitivno bi trebalo promeniti semafore za skretanje levo.
Ovako izgledaju kao uslovno zeleno, sto mnogo puta zbuni ljude koji nisu iz Novog Sada.
Semafor
Biciklista
Ne može to biti "ključni problem", problem je uzrok nezgode. Biciklisti po tvrdnjama policije uzrokuju manje od 30% nezgoda, u šta policija ubraja i one gde padnu i povrede se bez kontakta sa drugim vozilom. Najveći broj nezgoda sa biciklistima nastaje po danu, u dobroj vidljivosti i to uglavnom zato što vozači ne propuštaju bicikliste na biciklističkom prelazu pre skretanja, jer se ne uvere dovoljno da li ima biciklista na stazi, pa se u gradu u kome ima 40.000 biciklista "iznenade da se pojavio biciklista". Ovo je najčešći uzrok nezgoda.
Cobi ns
Dejan
Dejan
NAIVAC
Par puta sam pitao saobraćajce: "Zbog čega ne sankcionišete vozače koji ne daju žmigavac_"
odgovorili su mi da ne mogu da dokažu da vozač nije dao žmigavac i verovatno zbog toga i oni daju isti takav primer nama vozačima.
Pitam se kako onda dokazuju da neko nije vezao pojas jer dok vozač parkira vozilo može da veže pojas i da kaže da je bio vezan.
Ne znam u čemu je štos.
I,ao bih mnogo toga da dodam ali je ovo jedna od stvari koja mi stvarno bode oči.
?
Kruzni
telep
Pre neki dan mi je na bulevaru Evrope stao čovek na pešačkom i naravno da je onaj u traci do ostao zbunjen što ljudi staju na pešački i uz skripu guma jedva je stao ispred mojih cevanica.
@BokiNS
Xxxx
/
dolazi na naplatu sluzbino propagiranje bahatosti koje traje od 90-ih a koja se ogleda i u saobracaju kod svih ucesnika.
bahati kreteni 90ih su sada dede ovim danasnjim kretenima.
ponovicu da je i ovo partizansko sabotiranje pridruzivanja eu
Vlada
BokiNS
U Francuskoj i Nemačkoj put kao uzročnik saobraćajne nezgode učestvuje sa 20% a kod nas samo sa 2% pitajmo se samo ko ima bolje i uređenije puteve. Saobraćajnice se ne održavaju, saobraćajni znaci i pravila na raskrskicama se postavljaju suprotno Pravilnicima o saobraćaju. Saobraćajnih ogledala nema nigde, vidljivost na raskrsnicama je ograničena, ne seće se šiblje. trava na bulevarima je rastinje i po metar visoko.
Pešaci i biciklisti su ranjiva grupa u saobraćaju, ali je njihov doprinos nastanku saobraćajnih nezgoda izvanredan. Za bicikliste i pešake izlgeda ne važi ono pravilo da se uvere da se za svaku radnju uvere da je mogu izvesti bezbedno i to njih u sekundi na kolovozu kada vozači ne mogu da ih očekuju niti predvide. Pešaci a i biciklisti, a posebno vozači električnih bicikala su osobe koje nemaju ispunjene psihovizičke sposobnosti ua učešće u saobraćaju. Električnim biciklima koji postižu velike brzine voze osobe sa preko 60 godina a nemaju ni vozačku dozvolu niti poznaju pravila saobraćaća i eto njih na putu taman pred automobil. Presecaju putanje sa kolovoza na ulicu i obratno i nikom ništa i eto nezgode
Potreban je temeljan i stalan rad na poboljšanju bezbednosti saobraćaja, a ovako se vođenjem statistike žrtava ništa ne postiže...
Ja
Slavko
@@Vlad
Vaš je problem što je ili vas neko pogrešno naučio ili ste vi to tako sami izmislili da kružna raskrsnica služi da napravi saobraćajni kolaps time što će se saobraćaj iz svih pravaca i smerova a koji ne skreće odmah na prvi izlaz kompletan naterati u jednu, unutrašnju i samim time traku najmanje dužine. Zašto vi uporno propagirate takvu besmislicu je u stvari pravo pitanje, možda vas je neko uverio da ste upravo vi pametniji od svih saobraćajnih stručnjaka na celom evropskom kontinentu.
Milan
Milica
Čini mi se da je stariji čovek u pitanju. Uredno dao žmigavac, mora mu se priznati. Časna reč. Kružni tok na početku Telepa.
Isto to sam videla jednom i u CG, ali to je verovatno bilo zato što ga je mrzelo da ide okolo. Eto, mislim da je to, iako ne najčešća, a ono najgora greška u kružnom toku.
@Vlad
@Sremac
Vlad
Detelinarac
Sremac
Kruzni tok
Jos jednom molba 021 da objavi pravila voznje u kruznom toku. Hvala unapred!
T-Rex
VojvođanskiCrnogorac
Eto tako
Korovi
bns
Sisatibodibilder
Bojan
Jer ovakav stepen izgubljenosti u vremenu i prostoru može se naći još eventualno u Zrenjaninu.
Da neko postavi kamere da snimaju izraze lica na kružnim tokovima, bilo bi luđe od onih fotki sa rollercoastera.
Pera
Mii
детелинара
16.07.2021 • 17:37
...
"Vrhunac neznanja je voznja iskljucivo levom trakom po novosadskim bulevarima..."
////
Врхунац незнања је тај што ти не знаш да се у граду на булевару можеш возити било којој траком јер је ограничење у обе траке исто. Једино спора возила (читај: аутошколе,камиони,трактори и сл) морају да користе крајњу десну траку ако је има. Дакле у граду не постоји претицајна трака, не постоји "брза" трака ( шта год то било пошто тако нешто не постоји у ЗОБС-у) и можеш без проблема возити где год хоћеш докле год поштујеш ограничење и докле год не успораваш саораћај иза себе. Прелистај мало ЗОБС па ћеш научити нешто.
Neko
Куп је битан
Joja
Zokins
Комша
Rade
Samo
E
Ja
Voznja
Ns
najčešća greška
Nenad
A vozači taman poverovali da su glavni uzrok tehnička ispravnost, tj" nedovoljno tečnosti za vetrobransko staklo, izgrebana hauba, drugačiji tapacirung zadnjih sedišta" i slične smicalice nastale u umovima kartel skog udruženja tehničkih pregleda i njihovih kupljenih satelita iz Komiteta i saobraćajnog fakulteta
Marko
teps
DonJuan
opozicionista
1. nabijanje u gepek vozila ispred sebe
2 nabijanje u gepek vozila ispred sebe
3. nabijanje u gepek vozila ispred sebe
U Sloveniji već više od 10 godina postoji radar koji ovo rešava.
Обсервер
Bne
I redovno viđam scene gde vozila koče u poslednjem momentu jer su pešaci krenuli...
Dok vozim, ne volim što se ne drži odstojanje.. blokiranje traka sa 4 žmigavca gde god i mnogo toga...
Divlji zapad
Kad im je uslovno zeleno,misle da samo oni imaju prednost,ko sisa pesake i bicikliste.
Vozac sa burekom u ruci je isto opasan kao i vozac sa telefonom.
Treba nam vise kamera i da neko prati a ne da se koriste samo kad se nesto desi.
I treba nam dosta policije u civilu,pa kad krenu kazne videcete kako su svi fini
burekjesamosamesom
Rape
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H